Laatste update: 31 oktober 2024
In de wereld van uitvaartverzorging is het essentieel om vertrouwen en professionele zorg te bieden aan families die in hun zwaarste tijd steun nodig hebben. Bijnen Uitvaartverzorging heeft zich in de afgelopen tachtig jaar bewezen als een betrouwbare partner in het bieden van respectvolle en zorgvuldige diensten. Met een geschiedenis die begint bij oprichter Marinus Bijnen en nu wordt voortgezet door de kleinzonen, Rien en Henk, staat het bedrijf symbool voor continuïteit en betrokkenheid.
De wortels van Bijnen Uitvaartverzorging gaan terug naar meer dan tachtig jaar geleden, toen Marinus Bijnen de basis legde voor wat zou uitgroeien tot een gerespecteerde naam in de uitvaartbranche. Zijn visie: "Je moet er voor zorgen dat alles goed geregeld is," werd niet alleen doorgegeven aan zijn zoon Harrie, maar ook aan zijn kleinzonen. Deze visie heeft het bedrijf gevormd en blijft tot op de dag van vandaag van grote betekenis.
Rien en Henk Bijnen, de huidige leiders van het bedrijf, hebben hun erfgoed met eerbied omarmd en de traditionele waarden van de oprichter gecombineerd met moderne technieken en inzichten. Door deze unieke combinatie van traditie en innovatie, kunnen zij inspelen op de wensen en behoeften van families van nu.
Een van de belangrijkste aspecten die Bijnen Uitvaartverzorging onderscheidt, is hun persoonlijke benadering. Elke uitvaart is uniek, en het team streeft ernaar om een afscheid te organiseren dat recht doet aan het leven en de wensen van de overledene. De betrokkenheid en zorg van de medewerkers zorgen ervoor dat families zich begrepen en gesteund voelen tijdens het rouwproces.
Bovendien biedt Bijnen Uitvaartverzorging een scala aan diensten aan, waardoor zij in staat zijn om aan de diverse behoeften van hun klanten te voldoen. Of het nu gaat om een traditionele religieuze ceremonie of een meer moderne en persoonlijke viering van het leven, het team heeft de expertise en flexibiliteit om dit mogelijk te maken.
Een van de kernwaarden van Bijnen Uitvaartverzorging is dat alles goed en professioneel geregeld moet zijn. Dit betekent dat zij aandacht besteden aan elk detail van de uitvaart. Van het regelen van de papieren en vergunningen tot het coördineren van de ceremonie en zelfs de kleinste persoonlijke details - alles wordt met de grootste zorg behandeld.
Het team van Bijnen Uitvaartverzorging is goed opgeleid en ervaren, wat betekent dat zij families kunnen begeleiden door het vaak complexe proces van het plannen en uitvoeren van een uitvaart. Hun deskundigheid zorgt ervoor dat families worden ontlast van organisatorische zorgen, zodat zij zich kunnen richten op het rouwproces en het afscheid nemen van hun dierbare.
Ondanks hun sterke wortels in traditie, is Bijnen Uitvaartverzorging niet bang om te innoveren. Ze begrijpen dat de wensen van mensen veranderen en dat nieuwe technologieën en ideeën kunnen bijdragen aan een waardig en persoonlijk afscheid. Hierdoor bieden zij verschillende moderne diensten, zoals live streaming van uitvaarten voor familieleden die niet aanwezig kunnen zijn, en digitale herinneringspagina's die helpen om de herinneringen aan de overledene levend te houden.
Bijnen Uitvaartverzorging biedt een harmonieuze mix van traditie en moderniteit, persoonlijke zorg en professionele diensten. Het is hun toewijding aan het credo van hun oprichter, gecombineerd met een openheid voor nieuwe ideeën, die hen in staat stelt om families bij te staan met medeleven en integriteit.
Voor iedereen die op zoek is naar een uitvaartdienstverlener die naast betrouwbaarheid ook persoonlijke aandacht en maatwerk biedt, is Bijnen Uitvaartverzorging een waardevol en gerespecteerd keuzemogelijkheid. Hun jarenlange ervaring en bewezen staat van dienst maken hen tot een uitstekende partner in de zorg voor een waardig en gedenkwaardig afscheid.
Bezoek Bijnen Uitvaartverzorging
Niet tevreden
Helaas zijn wij niet tevreden over Bijnen. Wij kwamen aan bij het uitvaartcentrum om onze moeder de laatste zorg te geven, we werden netjes voorbereid op wat we te zien kregen qua ruimte e.d.
Groot was de schrik dat zonder overleg de mond van onze moeder al gehecht was en zij daardoor een hele andere gezichtsuitdrukking gekregen had. Ook de ruimte was steriel met fel TL licht, dit kan m.i. echt anders!
Nog geen kopje koffie of thee is ons aangeboden, ook niet toen we daarom vroegen, we werden verwezen naar het restaurant verderop. Nadat ik dhr. BIJNEN hiervan op de hoogte bracht reageerde hij dat hij zijn mensen moest beschermen en dit WEL gebeurd was! Niet dus! Wij worden hierdoor als leugenaars neergezet door deze ontkenning van dhr Bijnen... De volgende morgen vroeg ik of de kist al geleverd was, bleek onze moeder, alweer zonder overleg, gekist te zijn! Dit wilden wij zelf doen! Wat ik gemist heb bij dit uitvaartcentrum is OVERLEG! Dhr. Bijnen zegt naar aanleiding hiervan de protocollen veranderd te hebben omtrent de laatste zorg van de overledene. Wat ook nog veranderd mag worden zijn de eenheidsprijzen die gerekend worden, dat betekent als je iets zelf wilt doen, wel gewoon moet betalen! Dit mag ook wel herzien worden, gewoon prijzen voor verrichte handelingen en niet alsnog rekenen.
Onzorgvuldig, onverzorgd en ongeinteresseerd.
Zowel voorbespreking als, begrafenis en rekening slecht uitgevoerd:
Voorbespreking, tweemaal uit mijn stoel moeten springen omdat zowel personeel als Bijnen geen 1,5 meter coronamaatregel in acht namen.
Begrafenis,
1. Afnemen sieraden lomp en onhandig
2. Sluiten van kist tweemaal deksel eraf omdat gaten deksel en kist niet boven elkaar zaten. Daar werd ter plekke door Bijnen een uitgebreide uitleg op gegeven. Waar een verklaring is , kun je een dergelijke situatie ook voorkomen.
3. Bijnen die ongeinteresseerd onderuit gezakt in de aula zat tijdens de ceremonie.
4. Ceremonie al begonnen en Bijnen gaat alsnog de deur sluiten, piepend en met een luide knal.
5. Slechte begeleiding van Bijnen, heeft niet in de gaten wanneer verder gegaan kan worden met de ceremonie
6. Slecht voorbereid, hakkelende onafgemaakte zinnen zowel in aula als bij het graf.
Ook tijdens de begrafenis werden de coronamaatregelen door Bijnen met handen en voeten getreden: Bijnen creeert zijn eigen markt!
De rekening,
1. Postzegels in rekening brengen terwijl er geen kaart verstuurd is.
2. Substantiele oprenting begrafenispolis vergeten.
3. Rouwbezoek in rekening brengen terwijl er geen rouwbezoek heeft plaatsgevonden.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Te veel!!!
Te laat gestartte live stream
De uitvaart zou om 13:30 starten, maar vanwege de Corona mochten we er niet bij aanwezig zijn. Na 5 minuten was de stream nog niet gestart. Gebeld en eindeloos in de wacht gezet te worden door een medewerker werd ik eindelijk doorverbonden. Wederom gemeld dat we de uitvaart niet konden volgen. Er zaten inmiddels al 70 mensen naar een banner van Bijnen te staren. Weer wachten en nummer laten noteren om terug gebeld te worden. Twintig minuten na aanvang van de uitvaart werd de livestream eindelijk gestart. Het grootste deel van de uitvaartceremonie was toen al voorbij en hadden we gemist. Direct na de plechtigheid heb ik een mail gestuurd met het verzoek of we ook de eerste 20 minuten van de uitvaart nog konden bekijken, maar ruim 24 uur later heeft men niet eens de moeite genomen om op de mail te reageren.
Op deze manier ontneemt deze uitvaart ondernemer zelfs de allerlaatste kans om afscheid te nemen van onze dierbare.
Sterke punten
Mooie site
Zwakke punten
- Grootste deel van de uitvaart gemist doordat de livestream niet is gestart
- Lange wachttijden aan de telefoon bij bellen over bovenstaand probleem
- Geen reactie op de e-mail. ook niet na 27 uur wachten.
Zorgvuldigheid in alles
De zakelijke afhandeling is in goede handen bij de firma Bijnen.
De herdenkingsdienst was in handen van Henk Bijnen. Empatisch en zorgvuldig, flexibel en vooral goed invoelend wat voor een familie hij voor zich heeft.
Niets dan lof voor Henk
Totaal ontzorgd door Bijnen UItvaartverzorging
Onlangs de uitvaart en begrafenis van moeder in handen gegeven van Bijnen Uitvaartverzorging, over wie ik al veel goede berichten had gekregen vanuit mijn omgeving.
Er viel veel te regelen en af te stemmen. De contactpersoon nam uitgebreid de tijd en gaf rustig en gedetailleerd advies en leefde zich helemaal in in de onderhavige situatie. Het maakte niet uit welk uur van de dag het was. Het afscheid nemen 's avonds en de uitvaart en begrafenis de volgende dag was tot in de puntjes geregeld. Het hele team was ongemerkt aanwezig, maar steeds daar waar iets gedaan of gezegd moest worden. De uitvaartdienst en de begrafenis voelden daardoor zeer sereen en privé.
Sterke punten
Duidelijkheid, empathie, goede prijs-kwaliteitverhouding, toegewijd en beschaafd personeel met een prima feel voor de behoeften. Een hele smaakvolle en praktische locatie. Mooie uitvaartauto (Burgundy red, maar zwart was ook mogelijk). Alle handelingen werden met de grootst mogelijke zorg uitgevoerd. Er werd niets afgeraffeld.
Zwakke punten
Ik kan het niet bedenken...