Toen mijn vader in augustus 2021 ziek bleek te zijn belde ik naar zijn uitvaartverzekering Ardanta en kreeg de afdeling uitbetaling van aan de lijn. Ik wilde weten wat er zou gebeuren wanneer hij zou overlijden. Ik had al eerder met de klantenservice gebeld en die verzekerden mij op dat moment in 2019 dat alles in orde was. Mijn vader had een al afbetaalde natura verzekering + een extra uitkering voor extra kosten. Toen het zover was bleek er toch een addertje onder het gras en moesten wij persé een zeer slecht aangeschreven uitvaartonderneming accepteren en anders genoegen nemen met een fooi van €3000,- (los van de zelf gespaarde aanvullende polis van €1400,-) Wat ik geleerd heb? Zelfs als mensen sterven willen andere mensen daarvan profiteren en is er geen enkele sprake van coulance, meedenken of begrip. De medewerkers van de afdeling uitbetaling waren keihard, gevoelloos en onvermurwbaar. Als je het al zo moeilijk hebt (je vader ligt na een kort maar heftig ziekbed op sterven) dan ga je geen risico nemen om uit te proberen of die slecht aangeschreven uitvaartonderneming het bij jouw vader heel misschien wel goed zal doen, dus nee dank je wel. Wij hebben zelf een uitvaartondernemer gezocht en uitgekozen.
Mijn vader heeft een mooie uitvaart gekregen met een fijne, menselijke uitvaartondernemer die met mij meedacht en mij zorgen uit handen nam. En de kosten die 2 keer zo hoog zijn als de fooi die Ardanta heeft uitgekeerd? Die betalen we zelf wel. Ardanta heeft weer flink bespaard op deze client. Voor mij bevestigt onze ervaring helaas de verhalen over uitvaartverzekeringen en kleine letters. Een keiharde business is het :(
Sterke punten
Vóór het uitbetalen zijn ze heel vriendelijk.
Zwakke punten
De afdeling uitbetaling is keihard en meedogenloos. Er is geen sprake van meedenken of menselijk contact :(